Byte- och Returpolicy

Vi vill att du ska känna dig trygg när du handlar hos oss. Därför har vi en tydlig retur- och återbetalningspolicy som beskriver hur du går tillväga om du vill returnera, byta eller reklamera en produkt

I. Returer

Du har rätt att returnera din vara inom 30 dagar från det att du mottagit din beställning, i enlighet med distansavtalslagen.

Villkor för retur:

  • Produkten måste vara oanvänd, oskadad och i originalförpackning.

  • Alla etiketter och eventuella certifikat ska sitta kvar.

  • Specialbeställningar kan inte returneras.

  • Produkter med personlig gravyr kan returneras, men vid återbetalning dras en serviceavgift på 1000 kr av.

Så gör du en retur:

  • Kontakta oss på info@attea.se för returregistrering.

  • Du får instruktioner samt eventuell returfraktsedel.

  • Skicka tillbaka varan inom 30 dagar.

II. Byten

Det är enkelt att byta en produkt – mejla oss på info@attea.se med vilken vara du önskar istället, så ordnar vi resten.

III. Återbetalningar

När vi mottagit och inspekterat din retur skickar vi en bekräftelse via e-post.

  • Återbetalningsmetod: Pengarna återbetalas till samma betalningssätt som användes vid köpet.

  • Tidsram: Återbetalningen sker normalt inom 5–10 arbetsdagar efter godkänd retur.

  • Eventuella fraktkostnader som betalats i samband med beställningen återbetalas inte, förutom vid felaktig eller skadad produkt.

  • Vid återbetalning av produkter med personlig gravyr dras en serviceavgift på 1000 kr.

 

IV. Upphämtning/returnera i Butik

Du är välkommen att komma förbi vår butik på Götgatan 83, Stockholm för att returnera eller hämta din beställning. Om du vill skicka tillbaka beställningen till oss, vänligen kontakta vår kundtjänst så skickar vi en returetikett och instruktioner om hur du går vidare.

 

V. Fraktkostnader

  • Kunden står för returfrakten vid vanliga returer.

  • Vid godkänd reklamation (defekt eller felaktig vara) ersätter vi returfrakten mot uppvisande av kvitto.

  • Vi rekommenderar att du använder spårbar frakttjänst, eftersom vi inte ansvarar för borttappade försändelser.

VI. Felaktig eller Skadad Produkt

Om du mottagit en defekt eller skadad produkt har du rätt att reklamera varan inom 6 månader från köp. Kontakta oss direkt och bifoga bilder som visar skadan/felet.

  • Om reklamationen godkänns ersätter vi produkten med en ny.

  • Om varan inte finns i lager erbjuder vi full återbetalning.

  • Vid reklamation står vi för fraktkostnaden.

  • Observera att normal förslitning inte räknas som en defekt.

NYHETSBREV

Få De Senaste Nyheterna Från Ateljé Attea. Hos Ateljé Attea köper du alltid dina smycken enkelt och bekvämt.

TILLVERKAR OCH SÄLJER VACKRA, UNIKA SMYCKEN